De ALV werd gehouden in een industriële omgeving op het voormalige fabrieksterrein van Philips, “STRIJP S”.
Onderdeel van het streven naar zelfvoorziening was o.a. het ’’ Natlab’’. Hier, waar ook Einstein eens was, hielden wij onze ALV.
Het deed ons goed naast onze eigen Agora vriendinnen ook dames uit België en van Ladies’ Circle te mogen verwelkomen! En óók waren er een ruim aantal afgevaardigden van enkele clubs i.o.!

Op deze ALV hebben we een begin gemaakt met de traditie een kaars te ontsteken bij de opening van de vergadering.
De clubs i.o. (3) stelden zich voor en deze dames staan te popelen om te charteren!
Karin Wollaert, penningmeester en Carla Kesseler, past-voorzitter werden hartelijk en welgemeend bedankt voor hun goede bijdragen aan het  bestuur en vervolgens werden Sieka Oldenziel als nieuwe penningmeester en Marlies Withagen als vicevoorzitter geïnstalleerd..
Fransje Kemper blijft aan als past-voorzitter en Cobi Loeffen blijft aan als secretaris. Els Clevis is de nieuwe voorzitter.
Ik wil dit jaar het motto van Agora Club Nederland: “VRIENDSCHAP en TOLERANTIE” en het motto van Agora Club International “DONNER et TOLERER” benadrukken en heb daarom bewust géén eigen motto daaraan toegevoegd.
Door het uittreden van 2 clubs hebben wij een behoorlijk moeilijk jaar achter de rug  als bestuur en ik streef ernaar, samen met mijn andere bestuursleden de rust binnen de bestaande clubs dit jaar te bewaren en vooral te focussen op uitbreiding met nieuwe clubs.,
In mijn toespraakje gebruikte ik (vrij naar René Gude) de metafoor van een hele kleine koetsier (jullie landelijk bestuur), zittend op de bok van een koets met een paar grote en sterke paarden (de clubs), ervoor. En het is de taak van die kleine koetsier om de paarden, die soms allemaal een andere kant op willen, met koets en al eenzelfde richting in te sturen met het gemeenschappelijke doel de dingen goed te doen én te verbeteren in vriendschap en tolerantie en te geven om en aan onze medemens.
Na de vergadering volgde een informele lunch en een rondleiding o.l.v. een gids over het terrein “Strijp S”.

Hartelijk dank, Agora Club Eindhoven, voor het organiseren van deze geslaagde ALV!

Els Clevis-van Duin, Voorzitter ACN